سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نوشته های من

نظر

خرید انواع گوناگون دزدگیر خانه از فروشگاه هایپرآلارم 

 

دزدی اتفاق ناگواری است که بسیاری از افراد آن را در طول عمر خود تجربه می‌کنند. استفاده از سیتم‌های امنیتی و نصب دزدگیر خودرو، منزل، محل کار ریسک دزدی را به حداقل می‌رساند و سلامت جان و مال شما را تضمین می‌کند. شما می‌توانید انواع مختلف دزدگیر اماکن و سیستم حفاظتی امنیتی را در بخش تجهیزات تردد، حفاظت و امنیت وبسایت دیجی‌کالا مشاهده کنید. در ادامه به مشخصات این سیستم و راهنمای خرید دزدگیر اماکن می‌پردازیم. 

 

معرفی دزدگیر اماکن 

 

دزدگیرها تنوع بالایی دارند اما ساز و کار اکثر آنها یکسان است و عملکردی مشابه با یکدیگر دارند. این مجموعه معمولا از سنسورهای دقیق برای تشخیص ورود و خروج غیر مجاز به همراه با آژیر ساخته شده است. دزدگیر اماکن اغلب از قسمت‌های زیر تشکیل شده است.  

 

دستگاه مرکزی که قلب تپینده‌ی دزدگیر اماکن است و با تمام حس‌گرها در ارتباط است. این دستگاه به نوعی کامپیوتر دزدگیر محسوب می‌شود و وظیفه‌ی وارد کردن و تغییر رمز عبور، فعال‌سازی حفاظت و ضبط پیام صوتی را برعهده دارد. 

 

سنسور چشمی یا حسگر حرکتی پس از فعال سازی امنیتی، محدوده‌ی مشخصی تحت حفاظت قرار می‌دهد. دوربین مدار بسته یکی از اجزای مهم سیستم امنیتی محسوب می‌شود. این دوربین‌ها در دو نوع سیمی و بیسیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به کمک دوربین می‌توان نقاط کور و دور از دسترس را تحت نظر قرار داد و از طریق کامپیوتر و تبلت مشاهده کرد.  

 

حسگر ورود و خروج یک مدار بسته ایجاد می‌کند و نقطه‌ی مشخصی را به عنوان ورود در نظر می‌گیرد. چنانچه در یا پنجره‌ی تحت نظر باز شود آن نقطه به عنوان یک نقطه‌ی ناامن تحت حفاظت قرار می‌گیرد.  

 

آژیرها نیز انواع گوناگونی دارد. بعضی از آنها وسیله‌یا برای ارعاب افراد متهاجم است. سایر آژیرها برای اطلاع به شخص یا همسایه‌‎ها تعبیه شده است. بعضی از سیستم‌های حفاظتی پس از به صدا درآوردن آژیر، دزدی را از طریق SMS به افراد از پیش تعیین شده اطلاع می‌دهد یا با آنها تماس می‌گیرد. 

 

دزدگیر سیمکارتی و هوشمند سازی خانه 

 

 

دزدگیرهای سیمکارتی یکی از جدیدترین دزدگیرهای موجود در بازار است. این سیستم قابلیت تماس تلفنی را بدون نیاز به خط تلفن ثابت را برای افراد فراهم می‌کند. دزدگیر سیمکارتی اماکن به سرعت و با کیفیت بالا با صاحب خانه ارتباط  برقرار می‌کند و طریقه‌ی نصب آن بسیار آسان است.  به کمک سیستم امنیتی سیم کارتی می‌توان سیستم دوربین مدار بسته، اعلام حریق و سنسورهای دمایی را با دزدگیر خانه هماهنگ کرد. یکی از بهترین برندهای تولید کننده‌ی دزدگیر اماکن برند فایر وال است. از دیگر شرکت‌های معتبر فعال در این حوزه می‌توان به سایلکس اشاره کرد. 

 

معرفی انواع دزدگیر

 

هر سیستمی که باعث جلوگیری از سرقت و یا کند شدن و دشواری سرقت هر وسیله ای گردد، یک نوع دزدگیر می باشد. حال اگر این دزدگیر برای جلوگیری از ورود به مکانی باشد دزدگیر اماکن نام دارد و در صورت استفاده از آن در خودرو یا موتور سیکلت،  دزدگیر خودرو یی نام گرفته است. که در ادامه به تحلیل این دو میپردازیم.

دزدگیر خودرو

 

این نوع دزدگیر ها به گونه ای طراحی شده اند که هر گونه ورود اشخاص غیره را به داخل خودرو یا صندوق و موتور شناسایی کرده و با به صدا در آوردن آژیر، صاحب خودرو را آگاه ساخته و اطرافیان را از این ورود غیر قانونی مطلع سازند. سنسورهای دزدگیر خودرو به گونه ای طراحی شده اند که به روشهای گوناگون نفوذ را شناسایی نمایند. اصلی ترین سنسور دزدگیر خودرویی، سنسور میکروسوئیچ دربها می باشد که در صورت باز شدن هر کدام از دربها فعال میگردند. اما این سطح حفاظت با آنکه بسیار خوب است اما ضعف هایی نیز دارد. به طور مثال با شکست شیشه خودرو و سرقت، این سنسور عمل نمی کند، پس می بایست از سنسور چشمی روی داشبورد خودرو استفاده گردد تا در صورت تشخیص هر گونه تحرک در محیط خودرو، سیستم اعلام سرقت فعال گردد.

 

در مدلهای پیشرفته تر سنسور لرزش نیز اضافه میگردد تا سیستم دزدگیر خودرو در زمانی که سارق به اجزای خارجی خودرو مثل لاستیک و چراغها نیز دست بزند، فعال گشته و او را از این اقدام سوء منصرف سازد. گستردگی سیستم اعلام سرقت خودرویی آنقدر پیشرفت کرده که بسیاری از قابلیتهای دزدگیر خودرو بر روی ریموت آن خلاصه شده و صاحب خودرو می تواند در صورت تحریک شدن دزدگیر مکان دقیق ورود غیر قانونی یا دستکاری را بر روی ریموت مشاهده نماید.

دزدگیر اماکن

 

دزدگیر اماکن همانطور که از نامش پیدا است، یکی دیگر از انواع محصولات حفاظتی در ساختمان به شمار می رود. دزدگیر ها کارکرد بسیار ساده و در عین حال مهمی دارند. استفاده به جا و مناسب از دزد گیر اماکن می تواند تاثیر مهمی در امنیت منزل و محل کار شما داشته باشد. این دزد گیر ها از سنسور های خاص خود بهره می برند. به این شکل که سنسور ها با تشخیص شرایط خطر، آژیر را به صدا در می آورند.

 

اصلی ترین این سنسور ها سنسور تشخیص حرکت است. تشخیص دادن حرکت توسط این سنسور ها با استفاده از حسگر مادون قرمز انجام می گیرد. این حسگر را می توانید در هر جای ساختمان به کار برید. می توانید آن ها را در جاهایی مانند ورودی ها، راهرو ها بالکن و غیره نصب کنید. از معروف ترین برند های دزدگیر اماکن می توان به کلاسیک، بتا و پارادوکس اشاره کرد. تعداد بسیار زیادی محصول در بخش های مختلف وجود دارد. می توانید با توجه به شرایط خود یکی را انتخاب کنید.

 

دزدگیر اماکن

عملکرد

 

دزد گیر های اماکن برای کنترل و نظارت بر امنیت اماکن نظامی، منازل، کارخانه ها، انبارها و... استفاده می شوند. دزدگیر ها یک حسگر دارند. به محض تشخیص حرکت، ضربه یا ... فعال شده و هشدار می دهند. این هشدار می تواند به صورت پخش آژیر و یا تماس با شماره تلفن های تعریف شده برای دستگاه (20-2 شماره تلفن) باشد. برخی از دستگاه های دزد گیر اماکن قابلیت قرارگیری سیم کارت را نیز دارد و می تواند از طریق تماس تلفنی مستقیم و یا پیامک به کاربر اصلی وی را مطلع گرداند. پس صفحه اصلی سیستم باید در مجاورت منبع انرژی و یک خط تلفن نصب گردد.

 

برای عدم قطع سیستم در هنگام قطعی برق، دستگاه ها به یک باتری هم مجهز می باشند که تاریخ انقضای این باتری (عموماً دو سال) نیز باید کنترل گردد. به این سیستم ها می توان دوربین های مدار بسته، حسگر نشت گاز، حسگر اعلام حریق و... را نیز متصل نمود. برای کنترل فضاهای وسیع از چشمی های خطی حساس به حرکت استفاده می شود. برای حفاظت از پنجره ها و درب ها از حسگر شوک (شوک سنسور) و حسگر تشخیص صدا استفاده می گردد.

انواع لوازم جانبی دزدگیر اماکن

 

در ادامه این مطلب انواع ابزار های مورد نیاز در هنگام خرید دزدگیر اماکن را به شما معرفی می کنیم. این موارد برای کارکرد کامل دزدگیر ضروری به نظر می رسند، شما می توانید با خرید پکیج کامل دزدگیر اماکن تمامی این ابزار ها در اختیار داشته باشید. به علاوه اینکه قیمت پکیج دزد گیر اماکن نسبت به خرید اجزای آن، مناسب تر خواهد بود:

تلفن کننده

 

یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده در این سیستم حفاظت ساختمانی، تلفن کننده آن است. می توانید از بین انواع تلفن کننده سیم کارتی و تلفن کننده معمولی دزد گیر اماکن یکی را تهیه نماید. در ادامه این دو نوع تلفن کننده را معرفی می کنیم:

تلفن کننده معمولی

 

تلفن کننده معمولی این امکان را فراهم می کند که با دریافت پیام خطر، آن را به شما اطلاع دهد؛ با تعریف یک شماره تلفن خط ثابت برای آن، این پیام را به شما انتقال می دهد. این پیام می تواند به صورت آژیر و یا یک پیام صوتی ضبط شده باشد. یکی از مشکلات این نوع تلفن کننده ها این است که در صورت قطع خط تلفن این دستگاه بی استفاده می ماند. موضوع دیگر این که نمی توان این تلفن کننده های دزدگیر را از راه دور فعال و غیر فعال نمود.

تلفن کننده سیم کارتی

 

تلفن کننده سیم کارتی می تواند در کنار خط تلفن ثابت، از یک سیم کارت هم استفاده کند. پس می تواند انعطاف بیشتر را برای شما داشته باشد به این معنی که در صورت قطع شدن هر یک از خط های تماس، از خط  دیگر برای تماس هشدار استفاده نماید. به علاوه اینکه امکان فعال یا غیر فعال کردن سیستم از راه دور را هم دارید که این مورد می تواند از طریق ارسال پیامک و یا نصب اپلیکیشن روی تلفن همراه انجام پذیرد.

 

    این مطلب را هم بخوانید:

 

    معرفی دستگاه تلفن کننده دزدگیر اماکن

 

 یکی از قابلیت های خاص تلفن کننده سیم کارتی این است که می تواند چند رله آزاد را هم در اختیار شما بگذارد. به این ترتیب که بر روی اپلیکیشنی که در گوشی خود نصب کرده اید، چند رله آزاد در اختیار دارید. می توانید آن ها را مانند خانه هوشمند برای روشن یا خاموش کردن سیستم روشنایی، گرمایشی یا هر مورد دیگری به کار برید.

انواع سنسور دزدگیر

 

در این قسمت به معرفی انواع سنسور هایی می پردازیم که برای دزدگیر اماکن به کار می رود. این دزد گیر ها در موقعیت های گوناگون و برای شرایط مختلفی به کار می رود. عملکرد هر کدام از این حسگر ها متفاوت با دیگری بوده و کارکرد خاص خود را دارد. شما می توانید بنا بر موقعیت و مساحت فضایی که در آن هستید، نوع سنسور و همین طور تعداد آن را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی این سنسور ها می پردازیم:

 

    این مقاله را هم بخوانید:

 

    معرفی انواع سنسور دزدگیر اماکن

 

سنسور دزدگیر اماکن

چشمی حرکتی

 

یکی از اصلی ترین اجزای آن به شمار می رود؛ چرا که اعلام خطر برای کاربر باید با تشخیص توسط سنسور انجام شود. این سنسور ها می توانند حساسیت های مختلف به موارد گوناگونی داشته باشند. در مورد انواع  سنسور ها در ادامه توضیحات بیشتری ارائه می دهیم.

چشمی مادون قرمز

 

متداول ترین نوع سنسور حرکتی است که می تواند با تشخیص حرکت در مقابل آن، مرکز کنترل را مطلع کرده و اعلام خطر کند. این نوع چشمی که PIR نام دارد با تاباندن امواج مادون قرمز، منبع گرمایی را در محیط شناسایی و فرمان را به مرکز بدهد.

چشمی ماکروویو

 

گرانقیمت ترین نوع سنسورها در دزدگیر هستند. سنسورهای ماکروویو به نوعی تقلید از حواس ارتعاشی خفاش می باشد. به این صورت که با ارتعاش پالس هایی به محیط و بازگشت آن، از محوطه تصویری را ذخیره می نماید، و اگر کسی این تصویر را بر هم بزند متوجه تغییر در محیط شده و رله بسته را باز می کند.

چشمی وزنی

 

یک نوع سنسور مادون قرمز است که بر اساس حرکت اجسام اندازه آنها را تخمین زده و حیوانات یا اجسام کوچک را نادیده می گیرند. این چشمی ها بسیار مناسب فضای باز و یا کارگاهها می باشند که ممکن است حیوانات کوچک در آن تردد داشته باشند. یکی از کم خطا ترین سنسور دزدگیر همین چشمی های وزنی می باشند.

 

از دیگر سنسور های حفاظتی دزد گیر که در گروه چشمی های دزدگیر قرار نمی گیرند به موارد زیر می توان اشاره کرد:

سنسور بین درب یا مگنتی

 

این قطعه به این صورت است که یک مگنت آهنربایی که از دو قسمت تشکیل شده، یکی بر روی درب و دیگری روی چهارچوب نصب گردد. حال وقتی درب باز شد، حالت مغناطیسی از بین رفته و رله این سنسور باز می شود و فرمان را به مرکز دزد گیر می فرستد. از این نوع سنسور می توات برای پنجره ها نیز استفاده نمود.

 

سنسور دزدگیر اماکن مگنت

سنسور ارتعاشی

 

اماکنی وجود دارد که احتمال تخریب دیوار وجود دارد. به طور مثال بانک ها یا دیوار انبارهای بزرگ. استفاده از چشمی یا هر سنسور دیگری برای پوشش دهی دیوار، منطقی یا حتی شدنی نیست. تنها وسیله ارزان قابل استفاده سنسور ارتعاشی می باشد.

پدال

 

این قطعه هم مطابق اسمی که دارد قطعه ای است مانند پدال گاز خودرو، که زیر پا قرار گرفته و با فشردن آن دزدگیر فعال می گردد. حال شاید سوال پیش آید این پدال به چه کاری می آید؟ در پاسخ باید گفت این قطعه بسیار کاربری است. در اماکن حساسی مثل طلافروشی ها یا بانک ها قرار می گیرد که در صورتی که نتوان از دست استفاده کرد. با فشار دادن این پدال، حتی در زمانی که سیستم دزدگیر غیر فعال است، آژیر را به صدا در آورد.

ریموت دزدگیر اماکن

 

دزدگیر های اماکن هم مانند دیگر ابزار های حفاظتی ساختمان می توانند با ریموت کنترل شوند. کارکرد اصلی ریموت کنترل ها در فعال و یا غیر فعال کردن سیستم دزدگیر شما است. شما می توانید با استفاده از آن، در مواقعی که نیاز به کارکرد چشمی ها (یا سنسور ها) ندارید، مجموعه را غیر فعال کرده تا صدای مزاحمی نداشته باشد و آن را تنها در مواقعی که نیاز به کنترل محیط دارید فعال کنید. این عملکرد می تواند در هنگام فعال شدن آژیر ها هم به کار رود؛ به این شکل که با روشن شدن آژیر ها، از ریموت کنترل برای غیر فعال کردن و خاموش کردن آژیر آن استفاده کنید. این ریموت ها فرکانس متفاوتی با ریموت کنترل جک یا کرکره برقی دارند

 

 

پکیج کامل دزدگیر اماکن مجموعه ای است که تمامی ابزار های مورد نیاز در هنگام خرید دزدگیر منزل را در اختیار شما می گذارد. محتویات این پکیج ها می توانند با یکدیگر متفاوت باشند و شما می بایستی متناسب ترین مورد را با شرایط خود انتخاب کنید. در ادامه این مطلب دو مورد از مهم ترین دسته بندی پکیج ها را معرفی می کنیم:

پکیج بی سیم

 

همانطور که مشخص است اصلی ترین خصوصیت این نوع پکیج در این مورد خلاصه می شود که نیازی به سیم کشی و استفاده از داکت به صورت روکار ندارد. بنابراین به لحاظ ظاهری با مشکلی مواجه نخواهید شد. اما به خاطر داشته باشید که برای مجموعه بی سیم، هر کدام از چشمی ها یا کنترل پنل ها باتری مخصوص به خود را دارد، بنابراین باید مدام میزان باتری و شارژ آن ها را کنترل کنید. در این پکیج دزدگیر از مرکز دزدگیر با قابلیت پشتیبانی از سنسور های بی سیم استفاده شده و سنسورها نیز در فرکانس تعیین شده مرکز در پک قرار گرفته است. از بهترین ها در این گروه می توان پکیج دزدگیر کلاسیک 4 چشمی بی سیم ار معرفی کرد.

پکیج سیم دار

 

پکیج با سیم دزدگیر اماکن این امتیاز را دارد که با اتصال به مرکز، برق خود را تامین کند. بنابراین نیازی به کنترل دائمی آن ندارید. اما به خاطر داشته باشید که باید آن را قبل از اتمام ساخت ساختمان نصب کنید. یا اینکه با نصب روکار آن مشکلی نداشته باشید. از این گروه می توان پکیج دزدگیر کلاسیک 4 چشمی باسیم با تلفن کننده معمولی را معرفی کرد.

 

 

نکات مهم برای خرید و نصب دزدگیر اماکن

 

نصب دزدگیر اماکن برای حفاظت از منزل، اماکن اداری و تجاری از اهمیت زیادی برخوردار است. نکته ای که پس از نصب دزدگیر هائز اهمیت می باشد کنترل و نگه داری سیستم دزدگیر اماکن برای عملکرد درست و بدون خطا است.

 

دستگاه دزدگیر همانند تمام دستگاه های برقی و الکترونیکی احتمال خراب شدن را دارد و اگر این خرابی در زمان نامناسب مانند رقتن به مسافرت باشد، می تواند احتمال سرقت را افزایش دهد.

در این مقاله ما به ذکر 5 نکته مهم  برای نصب و نگه داری دزدگیر اماکن می پردازیم.

 

 

1. ترجیحا از دزدگیرهای اماکن و منزل سیم کارتی استفاده کنید زیرا امکانات بسیار بالاتری نسبت به دزدگیرهای خط ثابت و یا بدون تلفن کننده دارند که این امکانات بسیار ارزشمند می باشند مانند گزارش قطع برق، گزارش فعال و غیر فعال شدن دستگاه توسط هر کدام از ریموت ها، اپلیکیشن دزدگیر اماکن برای قطع و وصل و بررسی وضعیت ستگاه و ...

 

 

2. از سنسورهای بی سیم در مکان های پر تردد و شلوغ استفاده مشود زیرا این سنسورها چه دستگا فعال باشد چه نباشد عملکرده و باتری آن به سرعت تمام می شود. بنابراین بهتر است در مکان های چر رفت و آمد از سنسورهای سیم دار استفاده کنید.

 

 

3. بعد از اتمام نصب دزدگیر حتما دستگاه را چندین بار تست کنید تا از عملکرد درست دستگاه به خصوص تلفن کننده مطمئن شوید. همیچنین از نصاب بخواهید تا نرم افزار دزدگیر اماکن را برای شما فعال کند.

 

 

4. دزدگیر اماکن باید به طور دوره ای هر 1 ماه یک بار و یا قبل از رفتن به مسافرت کنترل شود. بدین صورت که دزدگیر را توسط ریموت یا نرم افزار فعال کرده سپس وارد خانه شده تا دزدگیر فعال شود و آژیر بزند، با شماره تماس های ذخیره شده در تلفن کننده تماس گرفته و پیامک دهد. در این حالت نباسد دزدگیر را سریع غیر قعال کنید و اجازه دهید 10 الی 15 ثانیه صدای آژیر ادامه پیدا کند تا تلفن کننده به طور کامل با تمام شماره هایی که به آن داده اید تماس بگیرد. باتری داخل دستگاه دزدگیر اماکن نیز باید هر دو سال یکبار تعویض شود زیرا باتری های دزدگیر اماکن حدودا هر دو سال یکبار فاسد می شوند.

 

5.بهتراست نصب دزدگیر را به شرکت ها بسپارید تا اینکه با نصاب ها به صورت مستقیم کار کنید زیرا شرکت ها موظف به ارائه گارانتی هستند.ولی نصاب ها ممکن است برای خدمات دست شما را خالی بگذارند زیرا کسی آنها را موظف به ارائه خدمات نمی کند.از شرکتی دزدگیر اماکن بخواهید که بعد از کارشناسی، کل سیستم را برای شما نصب کرده و در انتها باشما تسویه حساب کند.بعضی از شرکت ها ابتدا دزدگیر و لوازم رابه شما می فروشند و شما پس از دریافت اجناس و تسویه ،شماره نصاب را به شما میدهند تا برای نصب هماهنگ کنید،دراین صورت نصاب دزدگیر اماکن ممکن است شمارا اذیت کرده و از لحاظ هزینه و نوع کار کم کاری کنند.

 

 

 

 

تفاوت دزدگیر با تلفن کننده سیم کارتی با خط ثابت

 

تلفن کننده دزدگیر های اماکن در دو نوع سیم کارتی و خط ثابت هستند که هر کدام مزایا و معایبی دارند که در ادامه به ان خواهیم پرداخت.

 

تلفن کننده های خط ثابت دزدگیر به خط ثابت تلفن محل نصب متصل شده و در هنگام تحریک به شماره هایی که به حافظه ان داده شده تماس میگیرد و پیغام ضبط شده را پخش میکند.پس در صورت قطع سیم تلفن از بیرون ساختمان توسط سارق دیگر تلفن کننده عمل نخواهد کرد.و فقط صدای اژیر در محل وجود خواهد داشت.این تلفن کننده ها امکان فعال و غیر فعال کردن دستگاه از محلی دیگر از طریق تلفن را ندارند.شما میتوانید حدود 20 شماره تلفن به حافظه دستگاه برای تماس در هنگام سرقت را بدهید.

 

همچنین از طریق این تلفن کننده شما میتوانید با ارسال پیامک از هر نقطه از کشور دزدگیر را فعال و یا غیر فعال کنید که این کار از طریق اپلیکیشن های مخصوص این سیستم ها هم امکان پذیر میباشد.محل نصب تلفن کننده سیم کارتی باد از لحاظ انتن دهی بررسی شود  تا انتن دهی ضعیف نباشد زیرا عملکرد سیستم را دچار مشکل کرده و ضریب امنیتی را پایین میاورد .

 

در تلفن کننده سیم کارتی دزدگیر علاوه بر تماس و پخش پیام در هنگاه تحریک شما پیامک هایی نیز دریافت میکنید که گزارشاتی از قبیل فعال و غیر فعال شدن سیستم توسط کاربران دیگر،تحریک سیستم در هنگاه سرقت،اعلام زون تحریک شده در محل،قطع جریان برق شهر،و...را به شما اطلاع میدهد.

 

از جمله دیگر مزایای سیستم اعلام سرقت سیم کارتی می توان به قابلیت کنترل پذیری بالا درآنها اشاره نمود امروزه همچنین نرم افزارهایی برای راحتی کار کنترل این سیستم ها بر روی گوشی ها می توان نصب نمود که این نرم افزارها قابلیت های تنظیم دستگاه و کنترل آن را می توانند بطور کامل انجام دهند از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره نمود.

 

 

 

 

 

 

نکات مهم در نصب چشمی دزدگیر منزل

 

 

 

نکات نصب چشمی دزدگیر

 

 

 

سنسورهای تشخیص حرکت ( چشمی دزدگیر اماکن) یکی از بهترین سنسورها برای محافظت از منزل یا محل کار هستند. اما وجود آن‌ها به تنهایی کافی نیست؛  بلکه  برای اینکه عملا در پیشگیری از سرقت  موثر باشند، باید در محل مناسب و با رعایت نکاتی نصب شوند.  باید توجه داشته باشید که اگر این حسگرها در محل مناسب نصب نشوند دقت آن‌ها کاهش خواهد یافت. برای ایجاد حداکثر امنیت و همچنین برای جلوگیری از ایجاد هشدارهای کاذب، لازم است محل نصب چشمی دزدگیر اماکن به دقت انتخاب شود.

 

اساس کار این چشمی ها تشخیص حرکت در محیط است. و با فرمان دادن به پنل مرکزی اعلام سرقت باعث تحریک سیستم میشوند. بدلیل اینکه چشمی ها مهمترین و حساس ترین المان در یک سیستم حفاظتی بشمار میروند باید در انتخاب بهترین محل نصب چشمی دزدگیر و تنظیم دقیق آنها نهایت دقت را داشته باشیم.

 

 

محل نصب نادرست چشمی دزدگیر اماکن

حتما و حتما از کابل استاندارد برای سیم کشی چشمی دزدگیر استفاده کنید. کابل های مخابراتی یا به اصطلاح کابل آیفونی با سطح مقطع بالا و روکش آلومینیومی برای نصب چشمی دزدگیر کاملا مناسب است. هرگز از سیم های غیر استاندارد و ارزان قیمت برای نصب چشمی دزدگیر استفاده نکنید چرا که یکی از دلایل اختلال در عملکرد سنسور ها کابل های نامرغوب است.

 

هر چشمی دزدگیر بطور معمول 6 ترمینال دارد. دو ترمینال آن به عنوان + و – دو ترمینال دیگر آلارم یا همان nc و ترمینال های 5 و 6 ترمینال tamper هستند. ترمینال های nc و tamper به زون های دستگاه دزدگیر متصل میشوند. ترمینال + و – نیز به ترمینال AUX در دستگاه دزدگیر متصل میشوند.

 

z1,z2,z3,z4 نشان دهنده زون های دستگاه یا روی برد دزدگیر هستند. هر دستگاه دزدگیر به طور معمول 4 زون دارد. و بطور مستقیم میتوان 4 سنسور به دستگاه وصل کرد.

 

از نصب سنسور ها بر روی دیوار کاذب و یا ستونهای با استحکام کم که موجب لرزش می شود اجتناب کنید زیرا که این مورد مستقیم باعث تحریک و آلارم بی مورد میشود. پرواز حشرات و پرندگان باعث تحریک میشود عبور موشها نیز باعث به صدا در آمدن آلارم میشود. از نصب چشم دزدگیر در محل تردد حیوانات اجتناب کنید. در محیط های بیرونی مثل حیاط ها و پارکینگ ها نباید چشمی ها را نصب کرد. چشم فضای باز دزدگیر بدین منظور تولید شده اند که فضای های بیرونی را پوشش دهند.

 

 

محل نصب صحیح چشمی دزدگیر اماکن

 

بهترین مکان نصب چشمی دزدگیر در زوایای باز (معمولا کنج اتاق) است تا با تنظیم دقیق و 90 درجه ای بهترین پوشش دهی را داشته باشیم.

سعی کنید تا حد امکان چشمی را روبروی محل ورود و خروج نصب کنید نصب چشمی در بالای ورودی ها توصیه نمیشود. تمامی اتاق ها و مکان هایی که امکان ورود از طریق پنجره ها و یا تخریب دیوار ها وجود دارد را تحت پوشش سنسور های تشخیص حرکت قرار دهید. و به نصب چشمی در راهرو ها بسنده نکنید. سرمای بیش از حد مجاز ( معمولا داخل بروشور محصولات قید میشود) باعث تحریک سیستم میشود.

 

 

نصب چشمی دزدگیر در کنار تلفن کننده های سیم کارتی بدلیل وجود سیگنالهای رادیویی ما بین دستگاه تلفن کننده سیم کارتی و شبکه مخابرات اماکن باعث ایجاد اختلال در عملکرد سنسور میشود. با رعایت فاصله مناسب بین این دو قطغه و تنظیم دقیق چشمی میتوان از بروز این مشکل جلوگیری کرد. حرارت ایجاد شده از نور خورشید و یا سیستم گرمایشی محیط از جمله بخاری ها در اغلب موارد باعث تحریک چشمی میشود. پس تا حد امکان از نصب چشم مقابل پنجره های با نور شدید خورشید و یا چراغ های پر نور جلوگیری کنید.

 

 

شکست نور خورشید و چراغ اتومبیل و هر نور دیگری بصورت مستقیم بر روی چشمی ها باعث تحریک آنها میشود.در نصب این تجهیزات سعی کنید محل چشمی را بصورت صحیح انتخاب کنید,در محل هایی که موجودات زنده مانند گربه ، موش و … تردد می کنند نصب چشمی باعث تحریک دستگاه شده وموجب آلارم می گردد.

 

شعله های شومینه و بخاری و … چنانچه در نزدیک کادر پوشش چشمی قرار داشته باشند میتواند باعث آلارم شوند ,حرکت پرده در اثر باز بودن پنجره ها و یا وزش باد کولر نیز میتواند باعث تحریک سنسور شود.

 

بر روی بیشتر چشمی ها جامپری وجود دارد که مدت زمان تحریک مجدد چشمی ها را تنظیم میکند که معمولا 5 ثانیه و 55 ثانیه میباشد.یعنی اگر تردد جلوی چشمی زیاد باشد مانند مغازه ها و سالن ها(در مواقع غیر فعال بودن دزدگیر) چشمی بعد از هر بار تحریک شدن و ارسال پالس به دزدگیر برای ارسال بعدی مدتی را صبر میکند حتی اگر در ان مدت از جلوی چشمی رد شوید و ان را تحریک نمایید.

 

به دلیل باتری دار بودن این چشمی ها اگر به دفعات زیاد به دزدگیر ارسال پالس کند باعث ضعیف شدن زود هنگام باتری میشود.ولی اگر جامپر چشمی را روی مدت بیشتر تنظیم کنید باتری دوام بیشتری خواهد داشت.

 

در زمان خرید چشمی حتما باتری ان را که برای تست است وممکن است مدت زیادی از تولید ان گذشته  کیفیت ندارد را تعویض کنید و باتری کتابی 9 ولت با کیفیت عالی تهیه نمایید.وجود باتری ضعیف باعث به صدا در امدن اژیر میشود و ممکن است هنگامی که در محل حضور ندارید به صدا دراید و باعث مزاحمت شود

 

 

سنسورهای تشخیص حرکت دارای محدوده تشخیص از 15 متر تا 25 متر هستند. شما می بایست چند سنسور را در مکان های مختلف ساختمان قرار دهید، مخصوصاً در مکان هایی که اغلب اوقات افراد در حال رفت وآمد هستند مانند راهروها، راه پله ها، آتاق نشینمن و اتاق های خواب نصب نمایید. گاهی اوقات تشخیص حرکت زمانی که فردی مستقیماً به طرف سنسور حرکت میکند، برای سنسور بسیار مشکل است، بنابر این بهتر است که سنسور چشمی را در مکانی نصب کنید که هنگامی که سارق وارد راهرو می شود زاویه سنسور نسبت به حرکت سارق به صورت 90 درجه باشد تا سنسور بتواند به صورت کامل و بدون خطا حضور فرد را تشخیص دهد.

 

هنگامی که قصد نصب کردن سنسورهای تشخیص حرکت را دارید، ابتدا مطمئن شوید که سنسورها حداقل 3 متر نسبت به پنجره های رو به آفتاب و تهویه ها و رادیاتورها فاصله دارند. زیرا تغییرات ناگهانی در دمای هوا در نزدیکی سنسور باعث ایجاد آلارم های کاذب در سیستم های امنیتی می شود.

 

 

راهنمای خرید دزدگیر اماکن و منزل

راهنمای خرید دزدگیر اماکن و منزل

 

یکی از تجهیزات حفاظتی که امروزه برای بیشتر مجتمع‌های تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دزدگیر اماکن می‌باشد.

 

به گزارش ایسنا، بنابراعلام پنتا، دزدگیر اماکن وسیله‌ای است که باعث کاهش سرقت در محیط‌های مختلف می‌شود و هنگام احساس خطر با به صدا درآمدن آژیر اعلام سرقت، شما را از خطر احتمالی مطلع خواهد کرد؛ بنابراین می‌توان نقش چشمگیر این وسیله را در حفاظت از منازل و دیگر محیط‌ها مشاهده کرد.

 

دزدگیر اماکن دارای مدل‌ها و انواع مختلفی است و میزان قیمت دزدگیر منزل نیز متفاوت است که می‌توان با توجه به نوع ساختمان و میزان بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

انواع دزدگیر اماکن و دزدگیر منزل

 

دزدگیری که برای محیط‌های مختلف نصب می‌شود دارای انواع مختلفی است. برخی انواع مدل‌های دزدگیر عبارت است از:

دزدگیر باسیم 

 

این مدل یکی از قدیم‌ترین و ایمن‌ترین نوع دزدگیر منزل است. دزدگیر باسیم به سیم‌کشی نیاز دارد تا سنسورهای دزدگیر به مرکز آن متصل شود.

دزدگیر بی‌سیم

 

دزدگیر وایرلس یا بی‌سیم نیز یکی از انواع دزدگیرها می‌باشد. همان‌طور که از نام این دزدگیر پیداست، این مدل به سیم‌کشی نیازی ندارد و ارتباط بین مرکز و سنسور از طریق ارسال فرکانس چشمی دزدگیر است.

دزدگیر تلفن کننده ثابت

 

 بروی حافظه این مدل دزدگیر شماره‌هایی ثبت می‌شود که می‌تواند شماره صاحب‌منزل و اطرافیان او باشد. هنگام به صدا درآمدن آژیر اعلام سرقت این دزدگیر با شماره‌های ثبت‌شده تماس برقرار می‌نماید و یک پیام که از قبل تعیین‌ شده است برای این شماره‌ها پخش می‌شود و درنتیجه از سرقت محل موردنظر جلوگیری می‌کند.

دزدگیر سیم‌کارت خور

 

دزدگیرهای سیم‌کارتی از طریق پیامک موارد خطر و اتصالات برق را به کاربران خود پیامک می‌کند. مزیت پنل این دزدگیر این است که می‌توان از راه دور و به‌وسیله سیم‌کارت دزدگیر را هدایت کرد. در این نوع دزدگیر نیز هنگام موارد خطر پس از پیامک از طریق تماس کاربر خود را مطلع می‌نماید.

آژیر اعلام سرقت دزدگیر چیست؟

 

مهم‌ترین جزء در تمامی مدل‌های ذکرشده دزدگیر منزل، آژیر اعلام سرقت می‌باشد. آژیرها در هنگام خطر با صدایی متناوب کاربر را از سرقت احتمالی مطلع می‌کنند. این آژیرها دارای صداهای مختلفی هستند و با توجه به نوع ولتاژ به انواع متفاوتی تقسیم می‌شوند. به‌طورکلی آژیرها دارای دو مدل آژیرهای داخلی و آژیرهای بیرونی هستند.

 

آژیرهای داخلی که به نام‌های سیرن و پیزو نیز شناخته می‌شود در محیط داخلی ساختمان و کنار جعبه اعلام سرقت نصب می‌شود. این آژیر توسط سیم‌کشی به سرور اصلی متصل می‌شود. درواقع کار آژیرهای داخلی این است که افراد داخل ساختمان را از خطر احتمالی مطلع کند.

 

آژیرهای بیرونی یا اسپیکر دزدگیر در بیرون از ساختمان نصب می‌شود. این آژیر نیز توسط سیم‌کشی به سرور متصل می‌شود و افراد بیرون از ساختمان را از خطر مطلع می‌کند. این آژیرها را باید در ارتفاع نصب کرد و آن‌ها را با کاور پوشاند تا در معرض باد و باران قرار نگیرند.

 نکات مهم در خرید دزدگیر اماکن

 

همان‌طور که گفته شد دزدگیر اماکن یک وسیله الکترونیکی است که مهم‌ترین کار آن اعلام سرقت منزل می‌باشد و امنیت ساختمان را تأمین می‌کند. ازاین‌رو انتخاب دزدگیر مناسب بسیار دارای اهمیت است و باید در خرید آن حتماً نکاتی را در نظر گرفت.

 

به‌طورکلی برخی از نکاتی که در خرید دزدگیر منزل باید به آن توجه داشت عبارت‌اند از:

 

. توجه به مکان مورد نصب

 

 اولین نکته‌ای که در خرید دزدگیر اماکن باید به آن توجه داشت مکان موردنظر می‌باشد. شما باید مدل دزدگیر را با توجه به محیط مورد استفاده انتخاب نمایید. برای محیط‌هایی که امکان سیم‌کشی وجود ندارد، حتماً دزدگیرهای بی‌سیم را خریداری کنید.

 

. مدل دزدگیر

 

 یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید دزدگیر اماکن باید به آن توجه داشت، مدل دزدگیر است. برای محیط‌هایی که به امنیت بیشتری نیاز دارند و به عبارتی بیشتر در معرض سرقت هستند، بهتر است سیستم‌های حرفه‌ای مانند سیم‌کارتی و تلفن کننده را انتخاب کنید تا سریع‌تر از اعلام سرقت مطلع شوید.

 

. مارک لوازم جانبی دزدگیر

 

 معمولاً اجزاء سیستم دزدگیرها به‌صورت جداگانه به فروش می‌رسد، جنس و مدل این لوازم نیز بسیار دارای اهمیت است. بهتر است هزینه کافی برای خرید سنسور، چشمی، آژیر و… را در نظر بگیرید و برندهای معتبر را خریداری کنید تا اختلالی در کارکرد دزدگیر به وجود نیاید.

نصب دزدگیر اماکن و دزدگیر منزل

 

طریقه نصب دزدگیر اماکن با توجه به مدل آن تا حدودی متفاوت است. همان‌طور که گفته شد برخی از مدل‌ها نیاز به سیم‌کشی و برق‌کار دارند و برای مدل‌های دیگر باید چشمی نصب شود. به‌طورکلی نصب دزدگیر کاری تخصصی است و بهتر است کار نصب دزدگیرهای مختلف را به نیروهای متخصص و نمایندگی‌های مجاز بسپارید تا اجزاء دزدگیر به‌صورت اصولی نصب شود و اختلالی در کارکرد سیستم به وجود نیاید.

 

قیمت دزدگیر اماکن و آژیر اعلام سرقت

 

قیمت دزدگیر منزل معمولاً متغیر است و نمی‌توان برای آن قیمت ثابتی در نظر گرفت؛ چراکه میزان قیمت نهایی دزدگیر به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

 

. مارک و برند دزدگیر

 

. مدل دزدگیر

 

. میزان قابلیت‌های دزدگیر

 

. نوع لوازم جانبی دزدگیر

 

. میزان گارانتی دزدگیر و…

 

قیمت آژیر اعلام سرقت نیز ثابت نیست و میزان قیمت آن با توجه به مارک و قابلیت آن متفاوت است. اگر قصد خرید دزدگیر و آژیر اعلام سرقت را دارید و از میزان قیمت آن بی‌اطلاع هستید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم با آموزشگاه اینترنتی پنتا تماس برقرار نمایید و از میزان قیمت‌ها و مشخصات دزدگیرها اطلاع یابید.

 

جهت مشاهده و خرید انواع سیستم‌های ضد سرقت می‌توانید به سایت اینترنتی هایپرآلارم مراجعه نمایید و پس از انتخاب مورد دلخواه آن را به‌صورت اینترنتی سفارش دهید.

 

https://bit.ly/39q033n